Mocne wibracje przy predkościach ponad 110 km/h

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Qwerty499
    Classic
    • 2015
    • 11

    Mocne wibracje przy predkościach ponad 110 km/h

    Ja robiłem u Roberta, Części miałem swoje. Co do kosztów myślę że to już musisz rozmawiać z Robertem. Listę części masz dostępną w innym wątku.

    Ja generalnie jestem zadowolony. Zupełnie inaczej teraz pracuje kurak. Jeżeli masz możliwości finansowe to polecam wymianę.
  • wozhd
    Ambiente
    • 2013
    • 103

    #2
    Mocne wibracje przy predkościach ponad 110 km/h

    Od razu po odebraniu auta przejechałem się autostradą i przy 110 km/h zauważyłem dość mocne wibracje począwszy od kierownicy, kończąc na siedzeniach (praktycznie wibromasaż). Ze wzrostem prędkości wibracje się nasilały. Oczywiście pierwsze co przyszło do głowy to że koła są źle wyważone więc się omówiłem w ASO, ponoć poprawili. I faktycznie zmiana jest, ale taka że teraz wibrację się zaczynają od 120 km/h. Zaznaczam również że auto kupiłem na nie oryginalnych felgach Momo Reds(7.5', ET 45). Po przestudiowanie forum znalazłem dość dużo przyczyn, ale do nowego auta pasuje kilka:
    1. ASO i za drugim razem źle wyważyło koła
    2. Fabryczna wada opon (Dunlop SP SportMaxx RT)
    3. Wada pierścieni centrujących
    Co waszym zdaniem jest najbardziej realnym powodem?

    p.s. gdzie w Krakowie znajdę dobrych fachowców od wyważenia?
    O3 1.8 TSI Blue Race

    Komentarz

    • mattyah4x4
      Rider
      • 2013
      • 664

      #3
      punkt 2 lub 3
      osobiście obstawiam p. 2
      Diesel Service Śmietana
      43-210 Kobiór
      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

      uwaga
      nie robimy pompowtryskiwaczy

      Komentarz

      • Alf
        Ambiente
        • 2013
        • 169

        #4
        W Aso moga mieć nie skalibrowaną maszynę do wyważania- też miałem taki przypadek i kuzyn u którego w zakładzie zmieniałem koła mówił, że w "sezonie" na wymianę muszą kalibrować codziennie..
        O3 1,4 TSI 140KM Elegance
        Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
        Przebieg-ponad 25 000 km ...

        Komentarz

        • Przem78
          Rider
          • 2013
          • 561

          #5
          Zamieszczone przez wozhd
          Od razu po odebraniu auta przejechałem się autostradą i przy 110 km/h zauważyłem dość mocne wibracje począwszy od kierownicy, kończąc na siedzeniach (praktycznie wibromasaż).
          Poczekaj z 500 km i wtedy zobacz, przez ten okres wszystko się układa opony, hamulce zawieszenie itp. jeżeli nie pomoże to jedź do dobrego gumiarza na sprawdzenie ciśnienia i ew ważenie kół.

          P.S może felga uwalona ??!!

          P.S2 mam Dunlopy i jestem mega zadowolony z nich, trakcja, hamowanie, zakręty super poza jednym bardzo szybko ich ubywa :cry: obecnie po przejechaniu 13 kkm bieżnika zostało 70% czyli praktycznie po następnym sezonie do wymiany ale ogólnie super gumy :diabelski_usmiech

          [ Dodano: Nie 13 Paź, 13 23:31 ]
          Zamieszczone przez wozhd
          Momo Reds(7.5', ET 45).
          Jeżeli można prosić o fotki auta na tych felgach (z tyłu/boku itp.) będę wdzięczny bo właśnie takie felgi planuje na lato.
          Pozdr. Przemek

          Komentarz

          • elektrykprosty
            Rider
            • 2013
            • 311

            #6
            Zamieszczone przez Przem78

            Poczekaj z 500 km i wtedy zobacz, przez ten okres wszystko się układa opony, hamulce zawieszenie itp. jeżeli nie pomoże to jedź do dobrego gumiarza na sprawdzenie ciśnienia i ew ważenie kół.
            Ja bym nie czekał. Mocne wibracje od np. felernej opony lub niecentrycznego pierścienia centrującego mogą uszkodzić amortyzatory i kilka innych elementów.
            Może spróbować zamieniać po kolei koła z zapasem?

            Komentarz

            • mascotte
              Ambiente
              • 2013
              • 180

              #7
              jeśli miałbyś możliwość założenia całego kompletu innych kół to zobaczyłbyś czy są drgania, ja tak zrobiłem w toyocie i okazało się że jedna guma była wadliwa wadliwa
              Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY

              Komentarz

              • wozhd
                Ambiente
                • 2013
                • 103

                #8
                Alf,W Aso moga mieć nie skalibrowaną maszynę do wyważania- też miałem taki przypadek i kuzyn u którego w zakładzie zmieniałem koła mówił, że w "sezonie" na wymianę muszą kalibrować codziennie.
                W moim odczuciu to jest najbardziej realne. Bo jednak po drugim wyważeniu granica drgań się przesunęła. W związku z czym ponawiam pytanie, czy ktoś na forum zna dobry serwis opon w Krakowie?

                mattyah4x4, osobiście obstawiam p. 2
                to było najprostsze z tym że sprawdzenie tego jest trochę kłopotliwe. Generalnie widzę to tak, że załatwiam 2 inne sprawdzone dobrze wyważone koła, wrzucam je przypuśćmy na tył. Następnie paruje swoje koła aż do momentu w którym znajdę bijące koło. Pytanie tylko, jak później udowodnić ASO że jest uwalona opona/felga?

                Przem78, Poczekaj z 500 km i wtedy zobacz, przez ten okres wszystko się układa opony, hamulce zawieszenie itp. jeżeli nie pomoże to jedź do dobrego gumiarza na sprawdzenie ciśnienia i ew ważenie kół.
                Od wczoraj mam na liczniku > 500, drgania zostały. Ale ich charakterystyka jest inna, tzn. jadąc 120 drgania występują jawnie i ciągle, przy 140-160 drgania jak by pojawiają sie sinusoidalnie, czyli przez chwiłe są później znikają, po paru sekundach znowu się pojawiają. Subiektywnie się wydaję że zależy to od tego czy przyśpieszam (wtedy drgania są), lub jadę ze stałą prędkością, wtedy drgania częściowo zanikają

                Przem78,P.S może felga uwalona ??!!
                da się to sprawdzić w domowych warunkach?

                Przem78,P.S2 mam Dunlopy i jestem mega zadowolony z nich, trakcja, hamowanie, zakręty super poza jednym bardzo szybko ich ubywa :cry: obecnie po przejechaniu 13 kkm bieżnika zostało 70% czyli praktycznie po następnym sezonie do wymiany ale ogólnie super gumy :diabelski_usmiech
                Też jestem póki co zadowolony, jedynie to wydaje mi się że są trochę za głośne.

                Przem78, Jeżeli można prosić o fotki auta na tych felgach (z tyłu/boku itp.) będę wdzięczny bo właśnie takie felgi planuje na lato.
                Felgi moim zdaniem wyglądają idealnie do koloru Blue Race, w wolnej chwili zarzucę zdjęcie.

                elektrykprosty , Ja bym nie czekał. Mocne wibracje od np. felernej opony lub niecentrycznego pierścienia centrującego mogą uszkodzić amortyzatory i kilka innych elementów. Może spróbować zamieniać po kolei koła z zapasem?
                Też mam takie obawy, więc zamierzam to rozwiązać jak najszybciej, kwestia znalezienia jednej pary dobrych kół na kilka godzin.

                mascotte ,jeśli miałbyś możliwość założenia całego kompletu innych kół to zobaczyłbyś czy są drgania, ja tak zrobiłem w toyocie i okazało się że jedna guma była wadliwa wadliwa
                Wkrótce będę miał taką okazje (komplet zimówek na stalówkach 16'), ale nawet jak drgania ustąpią to zostają pytania: czy felerna opona, felga, złe wyważenie, czy pierścienie ?
                O3 1.8 TSI Blue Race

                Komentarz

                • pawtys
                  Classic
                  • 2013
                  • 13

                  #9
                  ja bym na twoim miejscu pojechał do zaufanego wulkanizatora niech on sprawdzi wyważenie kół i stan opon szkoda łożysk itd.....

                  Komentarz

                  • mattyah4x4
                    Rider
                    • 2013
                    • 664

                    #10
                    Zamieszczone przez wozhd
                    Od wczoraj mam na liczniku > 500, drgania zostały. Ale ich charakterystyka jest inna, tzn. jadąc 120 drgania występują jawnie i ciągle, przy 140-160 drgania jak by pojawiają sie sinusoidalnie, czyli przez chwiłe są później znikają, po paru sekundach znowu się pojawiają. Subiektywnie się wydaję że zależy to od tego czy przyśpieszam (wtedy drgania są), lub jadę ze stałą prędkością, wtedy drgania częściowo zanikają
                    stary... pierdolą Ci tu różni znawcy, że wyważenie, że wulkanizator, że ASO...
                    uja tam - jak złe wyważenie, to objawia się w zakresie 80-90 km/h i tyle
                    jeżeli jest przy wyższych prędkościach (i to narastająco) to ŻADNE ZŁE WYWAŻENIE !

                    albo krzywa felga, albo wadliwa opona (bicie promieniowe)
                    jeżeli jest tak jak piszesz, czyli: " 140-160 drgania jak by pojawiają sie sinusoidalnie, czyli przez chwiłe są później znikają, po paru sekundach znowu się pojawiają. " to masz do czynienie ze EDWIDENTNĄ WADĄ OPON !! (drgania się nanoszą, lub znoszą - stąd te zmiany)

                    jedz do dobrego serwisu, niech przeprwadzą tzw. test drogowy (na maszynie do wyważania)

                    daj znać co wyszlo :roll:
                    Diesel Service Śmietana
                    43-210 Kobiór
                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                    uwaga
                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                    Komentarz

                    • ketivv
                      L&K
                      • 2011
                      • 1155

                      #11
                      wozhd, jakim autem jeździłeś wcześniej ?

                      Komentarz

                      • wozhd
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 103

                        #12
                        pawtys, ja bym na twoim miejscu pojechał do zaufanego wulkanizatora niech on sprawdzi wyważenie kół i stan opon szkoda łożysk itd.....
                        jutro jadę ponoć do dobrego fachowca, dam znać co wyszło

                        mattyah4x4, albo krzywa felga, albo wadliwa opona (bicie promieniowe)
                        jak jutro mi nie wyważą to będę reklamował koła

                        Zamieszczone przez ketivv
                        wozhd, jakim autem jeździłeś wcześniej ?
                        Opel Astra G z 1998 1.7 TD 68 KM, czemu pytasz?
                        O3 1.8 TSI Blue Race

                        Komentarz

                        • mattyah4x4
                          Rider
                          • 2013
                          • 664

                          #13
                          Zamieszczone przez wozhd
                          jak jutro mi nie wyważą to będę reklamował koła
                          zastanów się, co będziesz reklamował :roll:
                          bo "koła" składają się z a) felg, b) opon...
                          masz albo krzywe felgi, albo bijące opony - wyważenie nie ma tu nic do tego (nie te objawy)
                          Diesel Service Śmietana
                          43-210 Kobiór
                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                          uwaga
                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                          Komentarz

                          • wozhd
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 103

                            #14
                            Zamieszczone przez mattyah4x4
                            Zamieszczone przez wozhd
                            jak jutro mi nie wyważą to będę reklamował koła
                            zastanów się, co będziesz reklamował :roll:
                            bo "koła" składają się z a) felg, b) opon...
                            masz albo krzywe felgi, albo bijące opony - wyważenie nie ma tu nic do tego (nie te objawy)
                            Specjalnie napisałem koła. Obydwie te rzeczy kupowałem w salonie Skody, kwestie wymiany opon lub felg potencjalnie zostawię do rozstrzygnięcia ASO.
                            O3 1.8 TSI Blue Race

                            Komentarz

                            • ketivv
                              L&K
                              • 2011
                              • 1155

                              #15
                              Zamieszczone przez wozhd
                              Opel Astra G z 1998 1.7 TD 68 KM, czemu pytasz?
                              bo mnie się po przesiadce do Skody z Forda też wydawało, że drży
                              do dzisiaj tak jest mimo wygłuszenia auta, nowych opon sprawdzanych felg itp.

                              zawieszenie twardsze a niespecjalnie wyszukane, opony o niskim profilu do tego "jakość Skody" i może trzeba do tego przywyknąć


                              pytanie jakie to drgania

                              Komentarz

                              • wozhd
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 103

                                #16
                                Zamieszczone przez ketivv
                                Zamieszczone przez wozhd
                                Opel Astra G z 1998 1.7 TD 68 KM, czemu pytasz?
                                pytanie jakie to drgania
                                Na pewno to nie są drgania do których można się przyzwyczaić. Czuć je całym siedziskiem z różną intensywności w zależności od prędkości. Dodatkowo drgania częściowo ustępują kiedy delikatnie się skręca.
                                O3 1.8 TSI Blue Race

                                Komentarz

                                • ketivv
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1155

                                  #17
                                  Zamieszczone przez wozhd
                                  Czuć je całym siedziskiem z różną intensywności w zależności od prędkości. Dodatkowo drgania częściowo ustępują kiedy delikatnie się skręca.
                                  jak to w Skodzie ;-)

                                  ale kierownicy z rąk nie wyrywa, tylko chodzą drgania po całym aucie ?

                                  jakie masz ciśnienie w oponach ?

                                  Zamieszczone przez wozhd
                                  Dodatkowo drgania częściowo ustępują kiedy delikatnie się skręca.
                                  zbieżność ?

                                  mnie dopiero mechanik z Auto Tar jakieś 2 tygodnie temu uświadomił, że wcześniej miałem źle ustawianą zbieżność
                                  mechanicy niezbyt często to sprawdzają a okazało się, że "liczby" dla zawieszenia ze stalową ramą pomocniczą z przodu a aluminiową są całkiem inne ;-)

                                  ja mam stalową a wszytko wskazuje na to że miałem ustawiane na aluminiową



                                  czy na luzie też są te drgania ?

                                  Komentarz

                                  • wozhd
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 103

                                    #18
                                    Zamieszczone przez ketivv
                                    Zamieszczone przez wozhd
                                    Czuć je całym siedziskiem z różną intensywności w zależności od prędkości. Dodatkowo drgania częściowo ustępują kiedy delikatnie się skręca.
                                    ale kierownicy z rąk nie wyrywa, tylko chodzą drgania po całym aucie ?

                                    jakie masz ciśnienie w oponach ?
                                    Raczej czuć wibracje na siedzeniu niż na kierownicy. Generalnie strach jechać przy prędkości > 120 - w ogóle nie czuć auta. Ciśnienie - 2.3.

                                    Zamieszczone przez wozhd
                                    Dodatkowo drgania częściowo ustępują kiedy delikatnie się skręca.
                                    zbieżność ?
                                    Możliwe


                                    mnie dopiero mechanik z Auto Tar jakieś 2 tygodnie temu uświadomił, że wcześniej miałem źle ustawianą zbieżność
                                    mechanicy niezbyt często to sprawdzają a okazało się, że "liczby" dla zawieszenia ze stalową ramą pomocniczą z przodu a aluminiową są całkiem inne ;-)

                                    ja mam stalową a wszytko wskazuje na to że miałem ustawiane na aluminiową

                                    czy na luzie też są te drgania ?
                                    Na luzie nie jechałem, ale jak jest wciśnięte sprzęgło to drgania nie znikają.


                                    Generalnie byłem dzisiaj u fachowca. Sprawdził wyważenie i troszkę poprawił, zamienił również koła przednie lewo <-> prawo. No i ... nic to nie dało. Ale raczej od razu stwierdził że nie jest to kwestia wyważenia, więc daje mu szansę

                                    Przy opisanych symptomach obstawia że są to pierścienie centrujące, w drugiej kolejności zbieżność, bo jak pierwotnie była robiona na ori felgach, a teraz jest 7.5 i ET45, może mieć to sens. Następnie wada felgi lub opony, przy czym zaznaczył że jak jest wada opony to mam problem, bo żadne ASO mi to nie uzna. Zauważył również początki nierównomiernego zużywania opony.

                                    Zalecił zrobić pierścienie na wymiar pod konkretnie moje felgi, koszt z wymianą 100 zł.

                                    Na razie mam dylemat od czego zacząć, bo jak pierścienie to po pierwsze jest koszt, a po drugie czas, bo muszę zostawić auto. Jak zbieżność to wystarczy się umówić z ASO na dogodną godzinę i mieć odpowiedź czy to jest to.
                                    O3 1.8 TSI Blue Race

                                    Komentarz

                                    • mattyah4x4
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 664

                                      #19
                                      a co ma do tego "zbieżność"... zresztą przy nieprawidłowej wartości tego parametru (mówie o przedniej osi) opony zużywałyby się nieprawidłowo ale obydwie (zewnętrzne bądź wewnętrzne krawędzie) - a Ty napisałeś o "oponie" :roll:

                                      która to opona się nieprawidłowo zużyła ? przód czy tył?

                                      aha - czy OIII ma zawieszenie wielowahaczowe z tyłu ? jeżeli tak, to i na tyle można regulować zbieżność, dla każdego koła osobno - jak rówież kąt pochylenia koła... ale jakbyś miał skopaną zbieżność na jednym z tylnych kół to od razu byłoby to widać po kole kierownicy :roll:

                                      zresztą zbieżność (ani przodu ani tyłu) nic nie ma do drgań jakie opisujesz, tak samo jak nie jest to problem wyważenia... ja dalej obstawiam wadliwą oponę z biciem promieniowym lub te pierścienie - objawy są typowe (to co pisałeś o zmiennej amplitudzie drgań i zanikaniu przy skrętach)
                                      Diesel Service Śmietana
                                      43-210 Kobiór
                                      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                      uwaga
                                      nie robimy pompowtryskiwaczy

                                      Komentarz

                                      • ketivv
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1155

                                        #20
                                        Zamieszczone przez wozhd
                                        Raczej czuć wibracje na siedzeniu niż na kierownicy. Generalnie strach jechać przy prędkości > 120 - w ogóle nie czuć auta. Ciśnienie - 2.3.
                                        może TTTM, twarde fotele po przesiadce z miękkich i niestety czujesz tak auto

                                        Komentarz

                                        • mattyah4x4
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 664

                                          #21
                                          autor wątki pisze, że ewidentnie drży - a Ty cały czas swoje, że niby przesiadka, że zmiana auta i takie tam :roll:
                                          Diesel Service Śmietana
                                          43-210 Kobiór
                                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                          uwaga
                                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                                          Komentarz

                                          • ketivv
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1155

                                            #22
                                            Zamieszczone przez wozhd
                                            w drugiej kolejności zbieżność, bo jak pierwotnie była robiona na ori felgach, a teraz jest 7.5 i ET45, może mieć to sens. Następnie wada felgi lub opony, przy czym zaznaczył że jak jest wada opony to mam problem, bo żadne ASO mi to nie uzna. Zauważył również początki nierównomiernego zużywania opony.
                                            problemem może być raczej źle zrobiona zbieżność nie sam fakt przekręcenia kół

                                            Zamieszczone przez mattyah4x4
                                            autor wątki pisze, że ewidentnie drży
                                            każde auto "drga" nie wiemy jak wyglądają te drgania, nie jeździliśmy tym ani też nie porównywaliśmy do innych OIII

                                            opony i felgi łatwo wyeliminować zakładając w ASO fabryczne z auta demo, tylko jeśli sprawdzamy letnie to z letnimi, założenie "miękkich" zimówek często likwiduje (osłabia) drgania

                                            Komentarz

                                            • mattyah4x4
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 664

                                              #23
                                              Zamieszczone przez ketivv
                                              problemem może być raczej źle zrobiona zbieżność nie sam fakt przekręcenia kół
                                              po raz ostatni pytam:

                                              od kiedy to źle "zrobiona" zbieżność powoduje takie objawy jak drgania przy większych prędkościach ? a poza tym doprecyzuj proszę, o której zbieżności piszesz, przodu czy tyłu ?

                                              nieprawidłowe parametry zbieżności będą powodowały co najwyżej ściąganie auta, a na pewno nieprawidłowe zużywanie opon (y)... z drganiami ma to tyle wspólnego, co snieg z upałem :szeroki_usmiech

                                              w innych autach (ale to raczej starszych, bo tu mamy do czynienia ze stosunkowo młodym) za takie drgania może odpowiadać np. prozaiczny, nieskasowany luz na łożysku piasty koła
                                              Diesel Service Śmietana
                                              43-210 Kobiór
                                              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                              uwaga
                                              nie robimy pompowtryskiwaczy

                                              Komentarz

                                              • ketivv
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1155

                                                #24
                                                Zamieszczone przez mattyah4x4
                                                nieprawidłowe parametry zbieżności będą powodowały co najwyżej ściąganie auta, a na pewno nieprawidłowe zużywanie opon (y)... z drganiami ma to tyle wspólnego, co snieg z upałem
                                                auto może trzymać kierunek na wprost a "zbieżność" może być źle ustawiona


                                                Zamieszczone przez mattyah4x4
                                                a poza tym doprecyzuj proszę, o której zbieżności piszesz, przodu czy tyłu ?
                                                o zbieżności całości - do ustawienia przodu niezbędne jest sprawdzenie (ustawienie) tyłu

                                                Komentarz

                                                • mattyah4x4
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 664

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez ketivv

                                                  auto może trzymać kierunek na wprost a "zbieżność" może być źle ustawiona
                                                  a gdzie ja napisałem, ze musi ściągać ? :lol:
                                                  było powiedziane, ze co najwyżej... ale przecież nie o ściąganie tu chodzi - nawet nieprawidłowo ustawiona zbieżnośc nie powoduje drgań

                                                  nawet, jak wyząbkuje oponę, to będzie ona raczej huczeć a nie dawać objawy jakie opisał autor wątku
                                                  Diesel Service Śmietana
                                                  43-210 Kobiór
                                                  ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                                  uwaga
                                                  nie robimy pompowtryskiwaczy

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...